Електронна пошта та інтерактивне спілкування

Інтерактивне спілкування – це обмін повідомленнями в режимі реального часу. В залежності від програм спілкування може виконуватися шляхом передавання голосу, відео зображення чи тексту. Для участі в голосовій конференції необхідно мати мікрофон і динаміки, для відео конференції – ще й відеокамеру.
Для функціонування повноцінного інтерактивного спілкування необхідні наступні компоненти:
Сервер – програма, яка приймає повідомлення від клієнта, обробляє інформацію в ньому і відправляє їх за потрібною адресою. Працює на віддаленому комп’ютері в мережі.
Клієнт – програма, яка відправляє повідомлення на сервер для інших абонентів та приймає повідомлення від них. Працює на локальному комп’ютері кожного співбесідника.

Мережа – середовище, в якому передаються повідомлення. Це може бути, наприклад, Інтернет або локальна мережа на основі протоколу TCP/IP.
Існують такі форми спілкування в Інтернеті:
  1. Телеконференція .
  2. Чат.
  3. Веб-пейджери (наприклад, ICQ, Instant Messager).
  4. Листування електронною поштою (e-mail).
Інтерактивне спілкування
Миттєвий обмін повідомленнями
Миттєві повідомлення або повніше система обміну миттєвими повідомленнями (англ. Instant messenging, скорочено IM) -- телекомунікаційна служба для обміну текстовими повідомленнями між комп'ютерами або іншими пристроями користувачів через комп'ютерні мережі (як правило через інтернет). Зазвичай і від початку, це були невеликі текстові повідомлення. Але з розвитком у систему були додані й інші функції, такі як передавання файлів, зображень, звукових сигналів та повідомлень, відео, а також здійснення спільних дій, таких як малювання або ігри.
Для користування цим видом комунікації необхідна клієнтська програма. Клієнтську програму системи миттєвих повідомлень часто називають інтернет пейджером або месенджером.
Відмінність миттєвих повідомлень від, наприклад, електронної пошти тут в тому, що обмін повідомленнями відбувається в реальному часі. При відправлені повідомлення по електронній пошті, повідомлення зберігається у поштовій скриньці на сервері. Для того, щоб отримати повідомлення, отримувач повинен сам перевірити свою поштову скриньку і забрати їх. У інтернет пейджерах зв'язок між користувачами утримується постійно і відправлене повідомлення одразу передається користувачу.
Обмін повідомленнями може бути або між двома, або між декількома співрозмовниками (конференція, чат).
Система миттєвих повідомлень працює за деяким протоколом. Протоколи бувають серверні або безсерверні. Найпоширенішими є серверні протоколи, коли месенджери не працюють самостійно, а підключаються до центрального комп'ютера мережі обміну повідомленнями, який називають сервером. Тому месенджери й називають клієнтами (клієнтськими програмами).
У безсерверних протоколах (FChat, NASSI, UChat) повідомлення передаються безпосередньо від одного співрозмовника до іншого.
Програми миттєвого обміну. Їх основні особливості
Засоби миттєвого обміну повідомленнями (Instant messenger, IM) -- спосіб обміну повідомленнями в мережі Інтернет в реальному часі за допомогою служб миттєвих повідомлень, використовуючи програми-клієнти. З їх допомогою можна передавати текстові повідомлення, звукові сигнали, зображення або відео. Багато з таких програм можуть застосовуватися для організації групових текстових чатів або відеоконференцій.
Skype - це власницьке ПЗ для інтернет-телефонії VoIP. Комунікаційна система Skype відома завдяки широкому спектру її особливостей, зокрема безкоштовній голосовій та відео-конференції, та завдяки її здатності використовувати децентралізовану peer-to-peer технологію для подолання звичайних проблем з брандмауером та NAT (Network Adress Translation).
Головна відмінність між Skype та іншими клієнтами VoIP є те, що Skype діє на моделі peer-to-peer, замість традиційнішої моделі клієнт-сервер. Довідник користувачів Skype повністю децентралізований і розповсюджується серед вузлів в мережі, що означає, що мережа може зростати до великих розмірів дуже легко (на початок 2010 -- понад 500 мільйонів користувачів) без ускладнень та дорогої централізованої інфраструктури.
QIP (від англ. Quiet Internet Pager) -- це безкоштовна програма, яка дозволяє спілкуватись в режимі On-line по протоколу ICQ. Це один із найпопулярніших Інтернет-месенджерів. Його використовують сотні тисяч користувачів. QIP моментально доставляє ваші текстові повідомлення і відразу прийме відповідь.
Головні особливості:
· Захист від спаму і флуду з боку тих, хто не входить в список контактів (або контакт-лист) користувача.
· Гнучкі налаштування.
· «Всевидюще око» -- ця функція дозволяє дізнатися, хто додав вас в свій список контактів, хто читав ваші статус-повідомлення, і всі інші сервісні пакети від тих користувачів, яких немає у вашому списку контактів (раніше, можливо, «око» відображало номери тих, хто проглядав ваші анкетні дані).
· Проглядання IP-адреси співрозмовника (залежить від настройок клієнта співрозмовника), захист свого IP від перегляду (за умовчанням вимкнена функція прийому/передачі файлів -- при зверненні до цих можливостей співрозмовнику IP--адреса стає відома, про що користувач попереджається повідомленням).
· Можливість прикріпити вікно месенджера до екрану, щоб воно не рухалося і не залізало за відкриті вікна браузера.
· Портативне використання. Теку «QIP» можна зберігати на флеш-носії і використовувати додаток з будь-якого комп'ютера, з якого є вихід в мережу.
ICQ (з англ. «I seek you» - я шукаю тебе) - мережевий протокол, який забезпечує миттєве відправлення та отримання текстових повідомлень, а також однойменна програма миттєвого обміну повідомленнями (клієнт), що реалізує цей протокол.
ІCQ має обмежену сумісність зі службою миттєвих повідомлень AIM. Користувачі ICQ можуть додавати в свій список контактів користувачів служби AIM, і навпаки.
Особливості ІCQ:
· Кожному користувачеві ICQ надається унікальний ідентифікаційний код -- UIN, за яким користувач однозначно визначається системою та іншими користувачами;
· Додатково користувач обирає собі нік, який відіграє роль особистого імені в його повідомленнях. На відміну від UIN, особисті ніки не є унікальними для кожного користувача;
· Для того, щоб скористатися ICQ, потрібно запустити програму і підключитися до серверів ICQ за допомогою відповідної інструкції в програмі;
· Можливість пошуку користувачів за ніком, UIN-ом, країною, містом, мовою, інтересами, віком, статтю, а також статусом: «онлайн» або «офлайн».
· ICQ підтримує декілька станів, у яких може знаходитися користувач. Стани встановлюються користувачем.
· Підтримка голосової розмови та відеочату.
ooVoo -- публічний сервіс для організації відеоконференцій та миттєвого обміну повідомленнями в Інтернет. ooVoo не використовує комп'ютер користувача в якості посередницького вузла, як це робить Skype, вона користується власною інфраструктурою для керування всіма телефонними та відео дзвінками. Комп'ютер абонента використовується лише для підтримання діяльності програми-клієнта.
Особливості ooVoo:
· Безкоштовні телефонні дзвінки. БЕЗКОШТОВНІ дзвінки від ooVoo стаціонарного або мобільного телефону в США чи Канади.
· ooVoo відеовиклик. Почати лицем до лиця розмову і включити до шести людей.
· ooVoo відео повідомлення. Втомилися від введення листів? Дати ваші пальці перерву і відправити відео повідомлення один друг або групи.
· Знайти друзів. Імпортувати контакти з найбільш популярних програм електронної пошти: Office Outlook, Gmail, MSN Hotmail, Yahoo mail, AOLmail і більше.
· Записати відео-дзвінок. Створити миттєве спогади запису ooVoo відео-дзвінки.
· Відео ефекти. Ви хочете, щоб ростити mustache або віртуальний PokerRoom.com стати Супермен-все на відео-дзвінок? Тепер ви можете.
· Чат. Текстового чату з друзями до шести, в той час!
· Надіслати файли. З ooVoo, це легко обмінюватися файлами з друзями!
· Бічна панель подання. Дозволити подання у вигляді бічній панелі чітко переглядати документи або інших завдань на екрані.
· ooVoo мені посилання. Побудувати ваш блог або MySpace сторінку, щоб життя з ooVoo посилання.
· Конфіденційність. ooVoo захоплюючі, веселі новий спосіб спілкування, і ми хочемо кожен, з ooVoo досвіду, щоб бути надійним і безпечним.
Електронний форум
Форум --Інтернет-ресурс, популярний вид спілкування в Інтернеті. На форумі створюються теми для спілкування, що робить його кращим за чат. Всі, кого цікавить певна інформація, можуть зручно й швидко переглянути її на форумі. На форумі є адміністратори (власники форуму) та модератори (обслуговуючий персонал, який стежить за виконанням установлених правил і порядку). Форуми можуть бути присвячені програмному забезпеченню, автомобілям, футбольній команді і т. д.
Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає у створенні користувачами тем у розділах і можливістю обговорення всередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу. Найпоширеніше ділення веб-форуму: розділи>теми>повідомлення.
Звично повідомлення несуть інформацію «автор-тема-зміст-дата/час». Повідомлення та всі відповіді на нього створює гілку (тему, тред, трєд, топік, топ). Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонене правилами поведінки форуму. За дотриманням правил слідкують модератори та адміністратори -- учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати та видаляти чужі повідомлення у визначеному розділі чи темі, а також контролювати доступ до них інших учасників.
На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інших -- необхідна попередня реєстрація (найпоширеніший варіант) -- ці та інші форуми називають відкритими. Застосовується і змішаний варіант -- коли деякі теми можуть бути доступні до запису всіх відвідувачів, а інші -- тільки зареєстрованим учасникам. Крім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а решта доступна тільки вузькому колу учасників.
Під час реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі -- сторінки з відомостями про даного учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, налаштувати свій аватар або підпис, що буде автоматично додаватися до його повідомлень. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні зображення, в тому числі так звані юзербари.

 


1 коментар:

  1. Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте. Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

    ВідповістиВидалити